Oversigt

Forside til Omvendelse.dk

Hvad er synd? 

Findes der et helvede? 

Hvem er Gud i følge Bibelen? 

Jeg har da ikke brug for Jesus 

Hvad siger bibelen om kirken?

De falske apostle 

Kristne videoer

 

De falske apostle 

 

 

"Hvis du elsker Gud, elsker du også doktrinerne" Citat af pastor Mark Kielar

 

Du kan altid kende de falske apostle på to måder. For det første holder de ikke fast i doktrinerne, det vil sige den bibelske lære, som man ikke kan rokke ved. For det andet kan de kendes på frugterne (Matt 7.15-16). 

 

På denne side vil der være en gennemgang af, hvad de falske apostle glemmer at prædike, og hvordan man kan afsløre en falsk apostel.

Nogle af de falske profeter (som de også bliver kaldt) er der skrevet om på bloggen. Der vil være links til dem i højre side.

 

De kender ikke doktrinerne

Vi lever i en tid, hvor evangelisk kristendom er under stærkt angreb. Det værste er, at mange af disse angreb kommer fra de evangeliske kirker. Uhyggeligt mange kirker er blevet inficeret med vranglære som, ikke er i overenstemmelse med de kristne doktriner. ”Doktriner”, siger du måske lidt skeptisk, ”er det ikke sådan noget kedeligt noget?” 

Doktrinerne er bygget direkte på Guds ord og uden kendskab og forståelse for dem vil kristne blive ledt vild. Det er desværre, hvad der sker i dag i alt for mange evangeliske kirker. Og det er det, Jesus taler om i bjergprædikenen:

"Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud!". ( Matt 7.22-23)

Læg mærke til, at de havde sagt Herre, Herre. De opfattede altså sig selv som rigtige kristne, der var frelst og kendte Ham (ord, der blev gentaget under Jesu tid, svarer til, at vi i dag skriver med fed skrift - det var deres måde at markere vigtighed på). Men Jesus afviser dem af to årsager. 1) Han kendte dem ikke og 2) de begik lovbrud. Hvad kan vi lære af dette? For det første er det kollosalt vigtigt, at vi giver Jesus rum i vores liv, ja så meget, at han kan sige, at Han kender os, at Han er ven med os. For det andet ser vi, at vi ikke må begå lovbrud.

”Hmm lovbrud, men jeg troede da, at jeg var blevet tilgivet mine synder, hvis jeg er en kristen”. Ja, du har fået tilgivet dine synder, hvis du er en kristen. Men der er to grupper som tilhører gruppen af lovbrydere, som ikke kan komme ind i himlen. Den første er dem, som ikke bekender sig som kristne. Men den anden er de kristne, som tror, de stadig kan leve i synd, fordi de jo er blevet tilgivet. Ve dem, for de har slet ikke forstået, hvor alvorlig synd er. Husk hvad Paulus skriver til korinterne:

"Ved I ikke, at uretfærdige ikke skal arve Guds rige? Far ikke vild! Hverken utugtige eller afgudsdyrkere eller ægteskabsbrydere eller mænd, der ligger i med mænd, eller tyve eller griske mennesker, ingen drukkenbolte, ingen spottere, ingen røvere skal arve Guds rige." (1 Kor 6.9-10)

Uretfærdige arver ikke Guds rige. Det nytter altså ikke noget at nøjes med at bede Jesus om at komme ind i sit hjerte. Der må omvendelse til, hvilket efterfølgende vers også beskriver ganske godt.

"Sådan var nogle af jer engang, men I blev vasket rene, I blev helliget, I blev gjort retfærdige ved Herren Jesu Kristi navn og ved vor Guds ånd." (1 Kor 6.11)

Hvorfor starter dette afsnit med at gennemgå dette i for at stedet for at nævne de falske apostle? Svaret er enkelt. De falske apostle har noget til fælles. De taler ikke om omvendelse, tager ikke synd alvorligt, de mener ikke, at man skal advare om fortabelsen, de er mere fokuseret på en mig-kultur, end de er fokuseret på Jesus.

Tjek omvendelse.dks blog ud hvor du kan læse mere om de falske apostle.

 

 

Læs og kommenter på bloggen om:

 

Rob Bell bliver afsløret som vranglærer

Hvorfor tillader Gud falske profeter?

Advarsel! Rob Bell er blevet oversat til dansk

Kend de falske profeter

Velkommen til Doug Pagitt og hans falske lære.

Joel Osteen, Amerikas mest indflydelsesrige prædikant.

Kom Jesus for at give os et bedre sexliv? Om Rob Bells bog Sex God.

 

 

 

 

Links til sider om de falske apostle:

forgottenword.org 

webtruth.org

seeingclearly.wordpress.com

Husk også at tjekke  den kristne quiz ud her.

 

 

 

 

 

 

Omvendelse.dk © 2008info@omvendelse.dk

Opdateret d. 15.8.2007